طرز تهیه پاستیل خانگی

دوشنبه 3 شهريور 1399
9:03
علی حاتمی

به جزء شیرینی‌های اصیل قدیمی ایران مانند گز و سوهان ، شیرینی‌ها در شیرینی فروشی‌های ایران به دو دسته اصلی شیرینی خشک و تر تقسیم می‌شوند. شیرینی‌های خشک شیرینی‌هایی هستند که در تهیه آن‌ها از خامه استفاده نشده باشد و قابلیت نگهداری برای مدت بالا را داشته باشند. از معروف‌ترین این شیرینی‌ها می‌توان به شیرینی زبانی، کشمشی، دانمارکی و مربایی اشاره کرد. شیرینی‌های تر شیرینی‌هایی هستند که در تهیه آن‌ها از خامه استفاده شده باشد و برای نگهداری باید در محیط یخچال نگهداری شوند.

طرز تهیه پاستیل اناری و دیگر طعم های بی نظیر

پاستیل یا آبنبات ژله ای نوعی شیرینی کوچک و لاستیکی مانند هستند. انواع اصلی و قدیمی پاستیل‌ها از شکر، شربت گلوکز، طعم دهنده‌ها، رنگ‌های خوراکی و ژلاتین ساخته شده‌اند. استفاده از ژلاتین در ساخت و تولید پاستیل باعث می‌شود که به پاستیل حالت ژله‌ای بدهد و هنگام خوردن در دهان آب شود و باعث چسبناک شدن آن شود.

پاستیل‌ها در شکل‌های خرس، کرم، قورباغه، همبرگر کوچک، توت فرنگی، آلبالو، بطری نوشابه، سیب، پرتقال و شکل‌های جالب و دوست داشتنی دیگر به بازار عرضه می‌شود

پاستیل در میان کودکان و حتی بسیاری از بزرگ سالان بسیار محبوب می باشد ، اما گاهی اوقات سلیقه افراد در آشپز بودن می تواند به کمک شان بیاید و با وجود این هنر هر طعمی از پاستیل را که می خواهند در خانه و به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد مضر درست کنند ، ما در ادامه این مقاله از بخش آشپزخانه نمناک به شما کمک می کنیم که پاستیل را با طعم واقعی و دوست داشتنی تر از همیشه درست کنید.

مواد لازم برای پاستیل انار

شکر:یک دوم پیمانه
گلوکز: مایع یک چهارم پیمانه
پودر ژلاتین :یک چهارم پیمانه
آب میوه طبیعی (آب انار) :150 میلی لیتر (تقریبا یک پیمانه سر خالی)

طرز تهیه پاستیل انار

ابتدا یک ظرف فلزی بردارید و شکر، پودر ژلاتین، گلوکز و آب میوه را داخل آن بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.

بعد از اینکه همه مواد با هم مخلوط شدند شعله را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود.

قالب های مورد نظر را با آب سرد مرطوب کرده و مواد پا ستیل(Gummy candy) را به تدریج داخل آن ها بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را ببندد.

منبع :cookway


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خوشمزه ترین مزه ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]